בי-יו דבש הגישה בקשה לרישום פטנט להפקת דבש מתורבת

בי-יו דבש הגישה בקשה לרישום פטנט להפקת דבש מתורבת

המטרה של החברה היא לייצר קיבת דבש מלאכותית המתחקה אחר פעילות קיבת הדבורה שתאפשר ייצור דבש ללא דבורים

חברת הפודטק הישראלית בי-יו דבש, בניהולו של אופיר דבש, הגישה בקשה באמצעות חברה בת, לאישור פטנט בארה”ב עבור Methods And compositions for Producing Emulated Honey. בי-יו דבש מפתחת תהליך תעשייתי לייצור דבש מתורבת, כלומר ייצור דבש ללא דבורים, וכדי להגשים את המטרה החברה נדרשת לפתח מסוגלות ליצירת קיבת דבש מלאכותית המתחקה אחר פעילות קיבת הדבורה, תוך שהיא עושה שימוש בתהליכים אנזימתיים ביולוגיים לייצור דבש מצוף עד לקבלת דבש אמיתי.

מטרת השיטה המתוארת היא ביסוס תהליך חדש שיאפשר יצירה מוגברת של מרכיבי הדבש החשובים מן הצוף, ללא תלות בדבורים, תוך שליטה בכמות מרכיבי הדבש, הרכבם והיחסים ביניהם – עד לקבלת דבש שדומה בהרכבו לדבש טהור המגיע ממקור של דבורים ברמה המיקרוסקופית. יצירת דבש בשיטה זאת עשויה להוות פריצת דרך תעשייתית ובעל ערך כלכלי ותעשייתי משמעותי.

לשיטת ייצור הדבש המתוארת יתרונות רבים. ראשית, דבש המיוצר בשיטה זו לא יכיל שאריות של חומרי הדברה, רעלנים וחומרים תרופתיים או אנטיביוטיקות. שנית לדבש זה יש יתרון בריאותי, מאחר ויופק מצוף, הדבש המתורבת ישמור על סגולותיו הבריאותיות ועל תכונותיו האנטי בקטריאליות והאנטי דלקתיות.

יתרון נוסף הוא רווחת הדבורים שכן התהליך איננו מערב פגיעה בדבורים לצורך ייצור הדבש אשר מהווה מגמה גלובלית כללית במסגרתה תהליכים תעשייתיים נעשים ללא פגיעה בבעלי חיים. כמו כן,  עם המעבר לדבש מתורבת אשר מיוצר במעבדה ועל פי דרישה, תקופת ייצור הדבש עשויה להיות רציפה היות ואין צורך בהתערבות של דבורים, בכמויות שהוזמנו מראש, לפי דרישה ועל פי יחסים מסוימים בין מרכיבים וללא תלות בעונות השנה.

במידה והבקשה תאושר, הפטנט המבוקש עשוי להעניק חיזוק נוסף לאורך זמן למערך הגנות הקניין הרוחני של בי-יו דבש, לצד בקשות קיימות נוספות של בי-יו דבש לפטנטים ובקשות נוספות, ככל שיוגשו על ידי בי-יו דבש.

ביו דבש השלימה לאחרונה מיזוג עם חברת המעטפת וואיטסטון גרופ, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 83 מיליון שקל. ערב המיזוג, בעלי המניות בבי-יו דבש כללו, בין השאר, את בעל השליטה עדי צים, עוה”ד אריק קאופמן וירון קיזר ממשרד KRKR, הנמנים על מייסדי בי-יו דבש ושותפים גם בביומילק, שרון פימה, מנכ”ל חברת מיטק, אלי נידם, משוהם ביזנס, רני צים, אקסטרה אחזקות, של מוטי בן משה; והיהלומנים פנחס ובן ציון פוזיילוב

Inside Bee-io news

Take a deeper dive into our solution.
Israeli Prime Minister and NYC Mayor Adams taste Bee-io’s honey

24.08.2023
page arrow
מצגת חברה ינואר 2023

23.01.2023
page arrow
ביו דבש בבדיקה עצמית: הדבש המתורבת עומד בדרישות ה-FDA

02.01.2023
page arrow
כתבה ב NEXT עם דורון גלוברמן

18.09.2022
page arrow
ממון שישי , חושבים מחוץ לכוורת

11.09.2022
page arrow
דבש מתורבת בראש השנה?

04.09.2022
page arrow
Interview, channel 13, LOI with a strategic Investor

18.08.2022
page arrow
Jerusalem post article

31.07.2022
page arrow
Israel channel 12 news

24.07.2022
page arrow
מנכ״ל ביו דבש, מתארח בתוכנית כאן בסביבה, מוזמנים להאזין מדקה 55

06.07.2022
page arrow
Read more
svg-lines

Let’s Reinvent Honey

address
Bee-io Honey Ltd. Oppenheimer 4 St, Rehovot Israel